U pollo, I pollo... Kompem!!

Tuesday, February 1, 2011

Kengkangan...

Terasa hati teramat ingin berBloggwalking...
tapi apakan daya MAXIS buat Lahanat!!!
Aku telah mencapai Volume Quota katanya...

Dalam SMS nya memberi cadangan menambah Quota...
Seharusnya melibatkan penambahan RM jugak!!!
Haruslah!! ASTRO yang tidak menambah siaran itu pun
mereka membuat penambahan GST!!! Apa?? GST???
Bukankah kerajaan telah menangguhkan GST???
Arghhh!! SIALAN lah MAXIS  nie...

Volume Quota?
Aku belum pernah dengar sebelum ini...
Sebelum melangan, aku dimaklumkan penggunaan sehingga 24 Jam...
Cuma dikekang oleh 'SPEED' berdasarkan bayaran bulanan...
juga Had untuk menDOWNLOAD!!!
Aku tidak pernag mendawnload sebarang MOVIE...

Akhirnya di dalam SMS di senaraikan segala xtvt yang dikira 'Volume' itu..
APA?!!!
takkan tengok gambar ASTINA yang sebesar kuku itu pun dikira juga..
Apatah lagi kalu gambar2 ANIS HANG TUAH yang guna DSLR itu...,
Lebih2 lagi tengok VBlog HANIS ZALIKA... lagilah besar 'mb' dia kira...
memang diakui, sejak 'berpantang' dirumah nie,
Blog & internet adalah 'rakan' aku...


Akhirnya... aku pasrah...
siapalah aku untuk menyalak kepada Lahanat ANANDAKRISNAN itu!!
Inilah sebabnya Islam melarang sistem ekonomi Liberal & Kapitalis, ianya Monopoli!!
Habis segala 'SPEED' aku disekat...
sangat2 tidak efektif...
10 minit minimum untuk membuka satu2 entry...
lahi 10 minit diperlukan untuk menulis komen...
jadi aku hanya mampu membaca Blog2 korang...
3, 4 blog sahaja yang aku mampu....

Aku tak mampu lagi menjengok Blog rakan2 yang dulunya setia membaca blog aku...
Akhirnya mereka juga lari dari Blog ini...
Aku memerlukan mereka untuk kekuatan diri dari terus menulis...
aku tidak mengharapkan balasan kewangan...
Buktinya aku tidak berdaftar dengan Nuffnang...
Aku menulis dari hati...

Till Next Entry
-Tuan Din-

9 comments:

  1. wahaha.namun,anisa hang tuah boleh skodeng blog tuan din dgn bestnyee
    hhehehee

    ReplyDelete
  2. Saya ada perasaan yang sinonim dengan Tuan.. Maxis ini sgt pelikkk lately.. Haruskah kita mengaakan piket Tuan?

    Tuan sudi jadi penganjur.. anti saya offer jadi event manager.. kita buat piket di Cameron Highland mau?

    *musim begini sgt sesuai buat onar*

    ReplyDelete
  3. hahahah TUan Din gataiiii no... hak hak hak :P

    ReplyDelete
  4. eh tuan.. saya terpana...

    kenapa ada 2 Astina ---->
    saya ade kopiket??? tidakkkkk..
    huahuahua

    ReplyDelete
  5. Xlari laa Tuan... Jalan2 je.. Ni haa kami da sampai... Bisnes Tuan.. Nak buat cane...

    ReplyDelete
  6. @ Anis Hang Tuah
    Janganlah sekodeng jer.. nnt tumbuh ketumbit... cer bagi salam sikit... pastu masuk duk elok2...

    @ ASTINA
    Piket?? Kemeren Highlen? Wah!! kenapa tak buat dekat Copenhagen???
    Bukan copycat.. bukankah A.S.T.I.N.A dulu pernah menyamar?? jadi A.t.i.n.a ini dikira orang baru...

    @ ADfeez
    Psstttt! jgn bagitau orang... kita2 jer yang tau... hehehe

    @ En.Perghh
    Jemput masuk, jemput masuk... Bisnes??

    ReplyDelete
  7. tuan rumah oooo tuan rumah
    noa datang nih
    tak lari arr sbb tak suka lari
    suka naik basikal je
    nak join tak??

    ReplyDelete
  8. tuan din,,saya punya celcom lagi slow..sampai sampat saya celup dua crackers kat dlm air milo saya.. bro,,kalau free,bro dtg la blog saya yg baru buat ni..hehe..follow kalau baik hati..huk3x..thanx bro... http://aliefcmoi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. @ Nora
    Ohh noa.. jemput2 masuk..
    Basikal??!! baru teringat minggu depan ada date ngan amoi Fisio, nak ajak naik basikal katanya..

    @ aliefcmoi
    Huh!! Saya dah 2 tahun pakai Celcom.. pun hampeh juga... baru 6 bulan tukar MAXIS... sekali lagi sentap!!! jom kita pakat2 try Digi pulak...

    ReplyDelete