U pollo, I pollo... Kompem!!

Thursday, October 21, 2010

Tak tau ape nak buat...

Hahahah tgk entry pun dah tau yng aku tengah looser... tapi looser pasal nak bloging lah..
Sebenarnya aku tengah terkial-kial kelik sana, kelik sini, tengah belajar2 nak edit belog aku neh..
Memang tersangat2lh loosernya aku rasa sebab kalu korang nak tau aku nie sebenarnya mmg fobia komputer.Tapi itu dulu 15 tahun yang lalu.. Masa tu aku baru masuk ITM tahun 1996, lagipun masa tu penggunaan komputer masa tu memang  sangat tidak  meluas macam sekarang nie... Jarang2 jer studen yang ada PC kat kolej tu.. kalu ader pun PC tu dah sure jadi Bohsia... mau taknya, dalam satu bilik ada 8 oraang campur lagi 4 orang scorting.. tak ker 12 orang? belum lagi campur malaun2 yang datang melepak?? time tu bukannya nak buat assignment sangat pun... Internet pun tak ader lagi... Berukband Broadband memang lah jauh sekali...

Kalu korang nak tau time tu aku guna taktik apa utk mengelak dari selalu kena guna PC? kalu ader group assignment, aku mesti form group yg 'mixed' lelaki & perempuan... tujuanya apa?? hehehe tentulah kerja2 menaiop nie diserahkan pada kaum yang rajin itu... tugas aku?? kalu bab nak cari bahan, nak buat kerja luar, nak buat kerja2 kasar (bertukang, kerja ukur, ambik barang)  semua serah kat aku.. hamba yang menurut perintah.. hehehe kebetulan masa tu jugak tak semua student pakai motor...

tapi korang jangan ingat aku daif sangat pasal PC nie.. bukanlah sampai ingat aku takut nak pegang mouse takut meletup pulak... aku setakat nak bukak 'word' tu aku boleh.. tapi aku pandai takat nak tukar2 hurup.. haa yg nie mmg aku suka.. heheh tapi kalu dah bab2 nak edit sana nak perenggan kat tengah, nak start kat hujung.. mg aku sengal... sebab tulah aku paling seriau kalu masuk kelas komputer. aku cukup alergi kalu tgk skrin komputer warna 'biru' or 'hitam' yg macam ala2 hang gitu...pulak2 kalu keluar ayat2 panjang lebor dia cuma suruk kita klik Y / N .haa.. yg nie mmg aku naik fobia...

Tapi sekarang Alhamdulillah aku dah ok dah tapi aku tetap seram tgk skrin 'biru' or 'hitam' tu.. heheh caranya mudah jer.. aku beli PC sebiji, aku beli Laptop satu.. aku godek jer hari2... sampai laptop aku yg pertama tu nyawa dia tak sampai setahun.. dah kong motherboard dia.. Sampai sekarang aku dah pakai Laptop yang ke 3 dalam masa tak sampai 10 tahun...

Ha sebabtulah korang jgn terkejut beruk heran aku bukak blog nie kalu banyak sangat benda yang aku tak boleh nak godek...

No comments:

Post a Comment