U pollo, I pollo... Kompem!!

Friday, January 21, 2011

Tak Faham...

   Korang Faham..?  aku tak cerita mana nak faham kan..? korang suka tak bab2 nak upgrade keta nie..? aku dalam bab nak makeup2 kereta nie mmg aku malas sikit...

   Sport rim, ini  aku kira oklagilah.. adatlah kalu pakai spotrim tu nampaklah kereta tu tak cam besi buruk kan... tapi kalu yang jenis tukar spotrim setahun 2,3 kali tu.. aku pun tak faham camana hidup diorang nie... tah kot kalu sekali tukar spotrim dapat sorang awek baru kira oklah lagi kan... tapi pada aku membazir... lainlah kalu spotrim lama dah kemek kan...

  Audio System... huh... yang nie lagi satu.. aku tak paham.. wat apalah diorang tu nak upgrade ribu2 semata2 nak dengar lagu yang tak banyak bezanya... aku kalu dengar lagu kat Speker biasa ngan speker Kebaboom tu tak beza nya.. cuma beza slow ngan kuat jer... tak jugak aku dengar suara Saripah Aini bertukar jadi suara SITI NURHALIZA (hehehe  ASTINA jgn jaki) sama jer... Kalu yg pasang radio sampai keta depan pun bergegar tu laaaaagiiiiiii lah aku tak paham... dah macam orang KapLamYaNga pulak aku rasa. Ada tu Aku yang duk depan kereta diorang pun begegar jantung.. Depa macam mana ek?? setakat nak tukar Radio 'cabuk' yang sediaada ker radio yang ada DVD ker oklah.. yg lebih byk function.. tapi kalu yg tukar Power M bagai... tuh.. kotak Speker dia dah sama besar ngan peti ais dah kat bonet tu.. alih2 nak balik kampung kena pakai baju recycle sebab bonet dah tak ada space... kalu kes Lelaki yg dah ada anak bini lagi naya punya kes... aku tahun lepas ambik keta adik aku sebab dia kena transfer ker Obersee... huh!! kau! habis 'Peti Ais' tu aku humban.. tah sapa pungut kat umah mak aku tah... tu PowerM tu aku ofer jer sapa2 nak pergi bukak ambik.. tapi syarat lepas tu Radio aku mesti berfungsi seperti sediakala... tapi diorg tak berani takut radio aku jadi bisu pulak... kang ngan korang sekali bisu...
  
   LOWED keta,  Perghh yang nie part  aku paling tak faham... Kalu sesiapa yang belum buat lowed lagi tu.. aku cadangkan esok korang bawak keta jangan lupa bawak CuttingChop aka papan pemotong kat dapur tu..  kalu bini / laki korang tanya nak buat apa ngan papan tu.. korang cakaplah nak wat ganti Mouse Pad Boss  sementara... sambil bawak kereta korang Hempuk2! kepala korang ngan papan tu...  Haa kalu lepas hentak kepala tu korang berjaya sampai ker opis tanpa rasa pening lalat or rasa nak muntah... ok, teruskan niat anda nak lowed keta... korang nak kena keluar duit untuk menyeksakan diri sendiri... pulak tu kalu ada bumper siap kena berhenti dulu, elak sana elak sini... Hoi!! orang belakang nak cepat lah.. tu perut diaorang dah tak tahan nak Berak!!! tak pasal2 korang kena sumpah seranah... kan ker dah doakan keburukan tuk korang jugak!!. Apa korang ingat Gempak sangat ker korang lowed2 nie.. korang syok sendiri jer oii macam budak2 Rempit yg tergila2 baring atas motor.. padahal org tak SUSPEK pun...

  Dah lah Oii kalu korang rasa korang banyak sangat duit... korang pergilah derma kat Mesjid tu... dapat gak pahala... tapi takat nak ambil kesempatan masa barang2 rosak tu tak kisahlah sangat.. cam time Rim pecah  ker huh.. ambillah kesempatan tukar spotrim.. (jangan lak tiap2 tahun korang saja cari lobang nak pecahkan rim keta!!)., time Radio buat hal.. nak tukar yg Class sikit... time bumper cium bontot orang.. bolehlah tukar yg up sikit... nie tak barang tu dok elok2 lagi korang dah pi tukar...

     tapi bab nie hanyalah pandangan peribadi aku... yerlah.. dalam dunia nie ada bermacam2 ragam & pendapat. Kok semua orang satu pendapat & satu selera.. semua lelaki kat dunia nie taset sama? semuanya jatuh chenta kat SITI NURHALIZA sorang... apamacam???
Larikkkkkkkkkkkkkkkkkk

Til Next Entry
-Tuan Din-

p/s : korang2 semua.. jom joint SAHABAT BLOGGER kita berkumpul kat sana ramai2...

17 comments:

  1. hok alohhhh. MEROH tuuuu ...
    sapa blushing2 muko yang ceroh nehhh...
    baiklh SAYA GLAMER...

    Ok berbalik kepada isu...
    Kete ni biasanya diumpamakan sebagai Isteri Pertama bagi lelaki...Sebab itu sanggup dilipstik maskara segala... isteri kedua di rumah, muka pucat lesi sajer tak mampu nk dibelikan mekap :|

    ReplyDelete
  2. @ ASTINA
    "hok alohhhh. MEROH tuuuu ..." adalah lorat PAHANG... mana belajar??

    Erm.. Saya tak faham org camtu..

    ReplyDelete
  3. ni kalau bagi abang aku baca ni konfem mengamuk hahahaha

    ReplyDelete
  4. belajar di Sarawak.. errr..

    Ntah.. ade kan orang mcm tu.. sile ngaku.. sile ngaku!

    ReplyDelete
  5. tul tu, speka (org kampung sebut gitu) radio tu pon kekadang dipelankan lagi, sakit telinga dengo kuat-kuat

    ReplyDelete
  6. Salam Tuan,

    Kereta kakak dari mula beli sampai sekarang tak ada tambah apa-apa. Tiap tahun tukar road-tax lama, tampal road-tax baru. Pergi kerja, balik kerja dengar radio pun utk dengar sendiri je....

    Tapi yg lelaki tu.... kawan Tuan Dinlah... bukan kata tukar itu ini, kereta pun tukar baru.

    ReplyDelete
  7. @ Tim
    apalagi... persembahkanlah link ini kepada aban tim...

    ReplyDelete
  8. @ Astina
    Tetap Tak mau mengaku..

    ReplyDelete
  9. @ cemomoi
    tahnya, sekali dia balik kg.. satu kampung tau dia balik..

    ReplyDelete
  10. @ kakzakie
    bagus2 kak..
    kawan saya?? or kaum saya??

    ReplyDelete
  11. @ ASTINA
    Awak dah block, blog awak kah?

    ReplyDelete
  12. klu bab keta nie Nurul memang x tahu apa....tahu bawak je..2 pun time emergency......huhuhuhu nasib baik le hubby Nurul x mcm org yg Tuan Din tulis nie....

    ReplyDelete
  13. @ keluargaku Syurgaku
    itulah bersyukurlah...

    ReplyDelete
  14. @ ASTINA
    tahnya saya nak bukak alih2 tak keluor..

    ReplyDelete
  15. @ Imran nyambek
    Give me 5..
    erk!! Die Hard takpe, jangan Die For..
    ke neraka kita nanti... hahaha

    ReplyDelete