U pollo, I pollo... Kompem!!

Tuesday, November 2, 2010

Masih terkial2 lagi mempelajari dunia Blog...


Selalunya bangun pagi aku mesti ingat nak sarapan kat mana hari  nie, nak text siapa tuk ajak bfst hari nie...

   ...tapi untuk pertama kalinya dalam hidup aku, hujung tahun nie aku tak berminat untuk keluar melobi kerja... sebabnya tak dapat aku bagitahu korang kat sini... betul aku tahun nie tak mau cari kerja yang tengah berlambak2 keluar kat Jabatan2 kerajaan, Majlis2 Perbandaran dan tak kurang gak dekat Client2 tegar aku untuk diorang habiskan budget tahunan... Kini aku umpama penganggur.. pagi2 tak tau nak buat apa...



Nak pergi belajar menunggang kuda... aduhai malas nak keluar rumah pagi2, pukul 7.16pagi dah nak kena ada kat Gombak.. kalau lewat sikit, kesian kat kuda nak jalan tengah2 panas kan... kadang2 tu kang tengah nak menunggang ada client call ajak minum... jadi Xtvt menunggang nie tak sesuai untuk 'Standby'...

Nak pergi kebun pulak agak tak banyak rintangan, sekarang musim hujan... nnt keluar kena cuci kereta....


Lagipun nnt kalau g kebun petang baru boleh balik..dari Semenyih nak sampai Shah Alam makan masa 1 jam, aku dah tak sempat nak g swimming kat PADE, swimming mana boleh tinggal, nnt dah tak boleh nak berenang 30 lap macam sebelum puasa dulu semua awek2 kawan2 gelakkan aku...



   Bagi kawan2 aku yang gedik2 keluar ayat yang dah malas aku nak dengar... " Ngko tak perlah Tuan Din, duduk saja pun duit masuk!!" atau " Tuan Din lain lah... goyang kaki pun duit datang.." Apa??!!! korang ingat aku ader share kat Genting ker... mentang2 aku orang Pahang, tapi aku bukan anak sedara Lim Goh Tong!!


  Maka langkah terbaik muntuk mengaktifkan diri dalam keadaan 'standby' aku pilih tuk cuba2 belajar main Blog...

   Sekarang sejak jadi 'Pengangur Bergaji'  bak kata Lin kawan aku tu aku cuba2 bukak Blog, hari2 aku Blogwalking n(Cheh dah tau term bloger tu), rupa2nya seronok betul Bloger2 nie menulis & berjumpa macam2 kawan kan.. tak kurang jugak mereka2 yg cukup pandai menulis, dengan gaya penulisan yang bersahaja seperti ( Hanis Zalikaajwin ajeera , Hafizah Azra) , berinfomasi seperti ( Ibu Hanis  Joemolmolla ) yg terjah & kelakar seperti ( apekesni , Hamzah lan ) yang buat duit seperti ( Kasih Shawl Boutique ) dan banyak lagi...

   Sekarang bangun pagi2 aku dah fikir nak buat apa kat blog aku hari nie... agus gak aku training sekarang nanti Xmas nnt aku nak operate lutut tak boleh jalan 3 bulan boleh aku layan diaorang nie...harap2 budak2 bloger nie tak bosan ler nak tengok aku merapu2 kat blog diaorang... korang mmg pelengkap hidup aku buat masa nie.. hehehe

Till next entry

-Tuan Din-

No comments:

Post a Comment